Introduzione à u Green Deal Europeu è u so Pianu d'Azzione

新闻模板

Cosa hè u Green Deal Europeu?

Lanciatu da a Cummissione Europea in dicembre 2019, u Green Deal Europeu hà da scopu di mette l'UE in a strada di una transizione verde è, in fine,ghjunghjeveneutralità climatica da u 2050.

U Green Deal Europeu hè un pacchettu di iniziative politiche chì varieghja da u clima, l'ambiente, l'energia, i trasporti, l'industria, l'agricultura, à a finanza sustinibili. U so scopu hè di trasfurmà l'UE in una ecunumia pruspera, muderna è cumpetitiva, assicurendu chì tutte e pulitiche pertinenti cuntribuiscenu à u scopu ultimu di diventà neutrale à u clima.

 

Chì iniziative include u Green Deal?

——Adatta per 55

U pacchettu Fit for 55 hà u scopu di fà l'obiettivu di u Green Deal in lege, chì significheghja una riduzione di almenu u 55% di l'emissioni nette di gas di serra da u 2030.TheU pacchettu comprende un inseme di pruposte legislative è mudificazioni à a legislazione UE esistente, cuncepitu per aiutà l'UE à riduce l'emissioni nette di gas di serra è à ottene a neutralità climatica.

 

——Pianu d'Azzione per l'Ecunumia Circular

L'11 di marzu di u 2020, a Cummissione Europea hà publicatu u "Un Novu Pianu d'Azzione per l'Ecunumia Circulare per una Europa più pulita è più competitiva", chì serve cum'è un elementu pivotale di u Green Deal Europeu, strettamente intrecciatu cù a Strategia Industriale Europea.

U Pianu d'Azione delinea 35 punti d'azzione chjave, cù u quadru di pulitica di produttu sustenibile cum'è a so caratteristica centrale, chì include u disignu di u produttu, i prucessi di produzzione è l'iniziativi chì capacitanu i cunsumatori è i cumpratori publichi. E misure focali seranu destinate à e catene di valore critiche di u produttu cum'è l'elettronica è l'ICT, batterie è veiculi, imballaggi, plastica, tessili, custruzzione è edifici, è ancu alimentari, acqua è nutrienti. E rivisioni di a pulitica di rifiuti sò ancu previste. In particulare, u Pianu d'Azzione comprende quattru settori principali:

  • Circularità in u Ciclu di Vita di u Produttu Sostenibile
  • Empowering Consumers
  • Targeting Industries Chjave
  • Riduzzione di i rifiuti

Circularità in u Sviluppu è Pruduzzione di Prudutti Sostenibile

Questu aspettu hè pensatu per assicurà chì i prudutti sò più durable è più faciuli di riparà, chì permette à i cunsumatori di fà scelte più sustinibili.

Ecodesign

Dapoi u 2009, a Direttiva Ecodesign hà stabilitu esigenze di efficienza energetica chì copre parechji prudutti (per esempiu, computer, frigoriferi, pompe d'acqua).U 27 di maghju di u 2024, u Cunsigliu hà aduttatu novi requisiti di ecodesign per i prudutti sostenibili.

 

A nova legislazione mira à:

² Stabilisci i requisiti di sustenibilità ambientale per quasi tutti i beni posti nantu à u mercatu di l'UE

² Crea passaporti di prudutti digitale chì furnisce infurmazioni nantu à a sustenibilità ambientale di i prudutti

² Pruibisce a distruzzione di certi beni di cunsumu invenduti (tessili è calzature)

²

Rottà Ripara

L'UE vole assicurà chì i cunsumatori ponu cercà a riparazione invece di a sostituzione se un pruduttu hè dannatu o difettu. Nove legislazioni cumuni sò state pruposte in marzu 2023 per cumpensà a eliminazione prematura di e merchenzie riparabili.

U 30 di maghju di u 2024, u Cunsigliu hà aduttatu a Direttiva Right to Repair (R2R).U so cuntenutu principali include:

² I cunsumatori anu u dirittu di dumandà à i pruduttori di riparà i prudutti chì sò tecnicamente riparabili sottu a lege di l'UE (cum'è lavatrici, aspiratori o telefoni cellulari).

² Scheda d'infurmazione di riparazione europea gratuita

² Una piattaforma di serviziu in linea chì cunnetta i cunsumatori è u persunale di mantenimentu

² U periodu di responsabilità di u venditore hè allargatu per 12 mesi dopu a riparazione di u produttu

A nova legislazione riducerà ancu i rifiuti è prumove modi di cummerciale più sustenibili incentivendu i pruduttori è i cunsumatori per allargà u ciculu di vita di i so prudutti.

Circularità di u prucessu di pruduzzioni

A Direttiva Emissioni Industriali hè a legislazione principale di l'UE per trattà a contaminazione industriale.

L'UE hà recentemente aghjurnatu a direttiva per sustene l'industria in i so sforzi per ghjunghje l'obiettivu di a contaminazione zero di l'UE per u 2050, in particulare sustenendu e tecnulugia è l'investimenti di l'economia circular. In nuvembre 2023, u Cunsigliu di l'UE è u Parlamentu Europeu anu righjuntu un accordu pruvisoriu nantu à a revisione di a Direttiva in discussioni tripartite. A nova legislazione hè stata aduttata da u Cunsigliu in aprile 2024.

 

Empower i cunsumatori

L'UE vole impedisce à e cumpagnie di fà dichjarazioni ingannevoli nantu à i benefici ambientali di i so prudutti è servizii.

U 20 di ferraghju 2024, u Cunsigliu hà aduttatu una direttiva destinata à rinfurzà u dirittu di i cunsumatori à a transizione verde. I cunsumatori di l'UE:

² Accessu à l'infurmazioni affidabili per fà e scelte verdi giuste, cumpresa l'eliminazione anticipata

² Prutezzione megliu contr'à rivendicazioni verdi ingiuste

² Capisce megliu a riparazione di un pruduttu prima di cumprà

A direttiva introduce ancu una etichetta uniforme chì cuntene informazioni nantu à e garanzii di durabilità cummerciale furnite da u fabricatore.

 

Target industrii chjave

U pianu d'azzione si focalizeghja in spazii specifichi chì cunsumanu più risorse è anu un altu potenziale di riciclamentu.

 

Caricatore

L'equipaggiu elettricu è elettronicu hè unu di i flussi di rifiuti in più rapida crescita in l'UE. Per quessa, u Pianu d'Azzione di l'Ecunumia Circulare prupone misure per migliurà a durabilità è l'efficienza di riciclamentu di l'equipaggiu elettricu è elettronicu. In nuvembre 2022, l'UE hà aduttatuDirettiva Carica Universale, chì renderà i porti di carica USB Type-C ubligatoriu per una varietà di dispositi elettronici (telefunini, console di video games, tastiere wireless, laptops, etc.).

Telefoni cellulari è tableta computer

A nova legislazione di l'UE permetterà à i cunsumatori di cumprà telefoni cellulari è tablette chì sò più efficienti energetichi, durable è più faciuli di riparà in u mercatu di l'UE perchè:

² A legislazione di l'ecodesign stabilisce requisiti minimi per a durabilità di a batteria, a dispunibilità di pezzi di ricambio è l'aghjurnamenti di u sistema operatore

² A legislazione di l'etichettatura energetica impone a visualizazione di l'infurmazioni nantu à l'efficienza energetica è a vita di a batteria, è ancu i punteggi di riparazione.

L'agenzii di l'UE aghjurnanu a legislazione nantu à i rifiuti di l'equipaggiu elettricu è elettronicu, cumprese una gamma di prudutti cum'è computer, frigoriferi è pannelli fotovoltaici.

Batteria e batterie di scarti

In u 2023, l'UE hà aduttatu una legislazione nantu à e batterie chì hà u scopu di creà una ecunumia circular per l'industria, indirizzendu tutte e tappe di u ciclu di vita di e batterie, da u cuncepimentu à l'eliminazione di i rifiuti. Questa mossa hè significativa, soprattuttu in vista di u sviluppu di i veiculi elettrici.

Imballaggio

In nuvembre 2022, u Cunsigliu hà prupostu mudificazioni à a legislazione di imballaggi è rifiuti di imballaggio. A Cummissione hà righjuntu un accordu interim cù u Parlamentu Europeu in marzu 2024.

Alcune di e misure chjave di a pruposta include:

² Imballaggioriduzzione di i rifiutiobiettivi à livellu di i Stati Membri

² Limità l'imballaggio eccessivu

² Supporta i sistemi di riutilizazione è supplementu

² Ritornu di depositu obligatoriu per i buttigli di plastica è i latti d'aluminiu

Plastica

Dapoi u 2018, a Strategia Europea di l'Ecunumia Circulare Plastica hà per scopu di migliurà a riciclabilità di l'imballaggi in plastica è furnisce una forte risposta à i microplastici.

² Rendi u riciclamentu è a riduzzione di i rifiuti obbligatori per i prudutti chjave

² Un novu quadru di pulitica nantu à i plastichi biobasati, biodegradabili è compostabili per chjarificà induve questi plastichi ponu purtà veri benefici ambientali

² Pigliate passi per affruntà a liberazione involontaria di microplastiche in l'ambiente per riduce i rifiuti di plastica

Tessili

A Strategia UE di a Cummissione per i Tessili Sostenibile è Circulari hà u scopu di fà i tessili più durable, riparabili, riutilizabili è riciclabili da u 2030.

In lugliu 2023, a Cummissione hà prupostu:

² Mantene i pruduttori rispunsevuli di tuttu u ciculu di vita di i prudutti tessili estendendu a rispunsabilità di i pruduttori

² Accelerà u sviluppu di u settore di a cullizzioni separata di tessili, a classificazione, a riutilizazione è u riciclamentu, postu chì i Stati Membri anu da stabilisce un sistema di cullizzioni separata per i tessili domestici prima di u 1 di ghjennaghju di u 2025.

² Risolve u prublema di l'esportazione illegale di rifiuti tessili

U Cunsigliu esamina a pruposta sottu a prucedura legislativa ordinaria.

E legislazioni per l'ecodesign di i prudutti sustenibili è e legislazioni di trasportu di rifiuti sò ancu previste per aiutà à stabilisce esigenze di sustenibilità per i prudutti tessili è limità l'esportazione di rifiuti tessili.

Cprudutti di custruzzione

In dicembre 2023, u Cunsigliu è u Parlamentu anu righjuntu un accordu pruvisoriu nantu à e mudificazioni di a legislazione di i prudutti di a custruzione pruposta da a Cummissione. A nova legislazione introduce novi esigenze per assicurà chì i prudutti di custruzzione sò cuncepiti è pruduciuti per esse più durable, facilmente riparati, riciclabili è più faciuli di ricuperà.

U fabricatore deve:

² Fornite infurmazione ambientale nantu à u ciclu di vita di u produttu

² Cuncepisce è fabricate prudutti in modu chì facilita a riutilizazione, a remanufacturing è u riciclamentu

² I materiali riciclabili sò preferiti

² Fornite struzzioni nantu à cumu utilizà è serve u pruduttu

Riduzzione di i rifiuti

L'UE travaglia nantu à una seria di misure per rinfurzà è megliu implementà e lege di l'UE in materia di rifiuti.

Obiettivi di riduzzione di i rifiuti

A direttiva quadru di i rifiuti, in vigore da lugliu 2020, stabilisce e regule per i Stati membri per:

² En 2025, aumenterà u tassu di riutilizazione è riciclamentu di i rifiuti municipali di 55%

² Assicurà a cullezzione separata di tessili per u riusu, a preparazione per u riusu è u riciclamentu da u 1 di ghjennaghju di u 2025.

² Assicurà a cullizzioni separata di i biorifiuti per u riusu, a preparazione per u riusu è u riciclamentu à a fonte da u 31 dicembre 2023

² Aghjunghje obiettivi specifichi di riciclamentu per i materiali di imballaggio per u 2025 è u 2030

Un ambiente senza tossicu

Dapoi u 2020, a strategia chimica di l'UE per a sustenibilità hà u scopu di aiutà à assicurà chì i chimichi sò sicuri per a salute umana è per l'ambiente.

² U 24 ottobre 2022, in u pianu d'azzione di l'economia circulare, l'UE hà aduttatu una revisione di u regulamentunantu à i contaminanti organici persistenti(PoPs), sustanzi chimichi dannosi chì ponu esse truvati in i rifiuti da i prudutti di u cunsumu (per esempiu, tessili impermeabili, plastica, è apparecchi elettronichi).

I novi regule anu u scopuriduce i valori limite di cuncentrazioneper a prisenza di PoP in i rifiuti, chì hè cruciale per l'ecunumia circular, induve i rifiuti saranu sempre più utilizati com'è materia prima secundaria.

² In u ghjugnu di u 2023, u Cunsigliu hà aduttatu a so pusizione di negoziazione nantu à a revisione di u regulamentu di classificazione, etichettatura è imballaggio di sustanzi chimichi prupostu da a Cummissione. E misure pruposte includenu regule specifiche per i prudutti chimichi ricaricabili chì aiutanu à riduce i rifiuti di imballaggio.

materie prime secundarie

U Cunsigliu hà aduttatu l'attu di materie prime critiche, chì hà u scopu di rinfurzà tutte e tappe di a catena di valore di e materie prime critiche europee, ancu per migliurà a circularità è u riciclamentu.

U Cunsigliu di l'UE è u Parlamentu anu righjuntu un accordu pruvisoriu annantu à l'attu in nuvembre 2023. E novi regule stabiliscenu un scopu di almenu 25% di u cunsumu annuale di materie prime critiche di l'UE chì venenu da u riciclamentu domesticu.

 

Spedizioni di rifiuti

U Cunsigliu è i negoziatori di u Parlamentu Europeu anu righjuntu un accordu puliticu pruvisoriu per aghjurnà u regulamentu nantu à e spedizioni di rifiuti in nuvembre 2023. E regule sò state aduttate formalmente da u Cunsigliu in marzu 2024. Hè per regulà megliu u cummerciu di rifiuti in l'UE è cù micca. - i paesi di l'UE.

² Per assicurà chì l'esportazioni di rifiuti ùn dannu micca l'ambiente è a salute umana

² Per affruntà i spedizioni illegali

U regulamentu hà per scopu di riduce e spedizioni di rifiuti problematici fora di l'UE, aghjurnà e prucedure di spedizione per riflette l'ugettivi di l'ecunumia circulare, è per migliurà l'applicazione. Promuove l'utilizazione di e risorse di i rifiuti in l'UE.

Riassuntu

L'UE hà prupostu una seria di misure politiche, cum'è a nova lege di batterie, i rigulamenti di l'eco-design, u dirittu di riparà (R2R), a direttiva di carica universale, etc., per prumove l'usu sustinibili di i prudutti, cù u scopu di imbarcà in a strada. di trasfurmazioni verde è ghjunghje u scopu di neutralità climatica in 2050. E pulitiche di l'economia verde di l'UE sò strettamente ligati à l'imprese di fabricazione. L'imprese pertinenti chì anu bisognu d'importazione da l'UE duveranu attente à a dinamica pulitica di l'UE in modu puntuale è fà aghjustamenti.

项目内容2


Tempu di Postu: Settembre 19-2024